Wróć do strony głównej

Stomatologia zachowawcza

Co zawiera Stomatologia Zachowawcza?

Jest to dziedzina zajmująca się leczeniem ubytków powstałych na skutek próchnicy, urazu lub patologicznego starcia zębów. Dzięki wczesnemu zdiagnozowaniu i usunięciu próchnicowo zmienionych tkanek zęba można uniknąć powikłań w postaci bólu zęba, co prowadzi do konieczności leczenia kanałowego. Żywy ząb jest znacznie bardziej wartościowy niż ząb leczony kanałowo, więc leczenie kanałowe jest dla nas ostatecznością wykonywaną po wyczerpaniu wszelkich innych metod leczenia zachowawczego (jak np. leczenie biologiczne odwracalnych zapaleń miazgi). Leczenie endodontyczne (kanałowe) polega na usunięciu z komory zęba i jego kanałów zapalnie zmienionej miazgi i jest stosowane w przypadku próchnicy powikłanej zapaleniem, martwicą czy zgorzelą (rozpadem) miazgi zębowej. Często bywa jedyną i ostatnią szansą na uratowanie zęba.

Nasi lekarze dokładają wszelkich starań, aby kanały zęba były prawidłowo oracowane oraz szczelnie wypełnione. W tym celu w korzystamy m.in. z endomotoru, endometru, który umożliwia dokładny pomiar długości kanału zębowego, lup lub mikroskopu, a prawidłowość leczenia endodontycznego potwierdzamy na miejscu wykonując zdjęcie rentgenowskie. Pozwala to Pacjentom znacznie dłużej cieszyć się własnym, pięknym uśmiechem. Stosujemy najnowsze materiały kompozytowe, które pozwalają na odbudowę zębów przednich i tylnych w sposób niezauważalny dla oka. Kładziemy również nacisk na przywrócenie prawidłowej funkcji każdego zęba. W rozległych odbudowach zębów bocznych wykonujemy rekonstrukcje typu inlay/onlay materiałami kompozytowymi i porcelanowymi, aby zapewnić większą trwałość, wytrzymałość i estetykę.